Εμπορική Διαμεσολάβηση

Η εμπορική διαμεσολάβηση αποτελεί έναν σύγχρονο και ευέλικτο τρόπο επίλυσης διαφορών που ανακύπτουν στον επιχειρηματικό κόσμο, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα υποθέσεων. Εφαρμόζεται σε συγκρούσεις μεταξύ επαγγελματιών, επιχειρήσεων (ατομικών, ΟΕ, ΕΕ, ΑΕ, ΙΚΕ, ΕΠΕ), συνεταίρων ή μετόχων, καθώς και μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών, προμηθευτών ή συνεργατών. Επίσης, χρησιμοποιείται για την επίλυση διαφορών που αφορούν εμπορικά σήματα, διπλώματα ευρεσιτεχνίας, βιομηχανικά σχέδια και χρηματιστηριακές συμβάσεις. Αντί για χρονοβόρες και συχνά δαπανηρές δικαστικές διαδικασίες, η εμπορική διαμεσολάβηση επιτρέπει στα μέρη να βρουν μια κοινά αποδεκτή λύση, με τη βοήθεια ενός ουδέτερου διαμεσολαβητή.
Βασικά πλεονεκτήματα της εμπορικής διαμεσολάβησης:

● Εμπιστευτικότητα, η οποία προστατεύει την εταιρική φήμη και τα συμφέροντα των εμπλεκόμενων μερών.
● Ταχύτητα επίλυσης των διαφορών, η οποία διασφαλίζει την απρόσκοπτη
λειτουργία των επιχειρήσεων.
● Διατήρηση, ή ακόμα και διεύρυνση, των συνεργασιών στο μέλλον,
συμβάλλοντας στη δημιουργία θετικού κλίματος στις επαγγελματικές σχέσεις.

Με την διαμεσολάβηση, οι επιχειρήσεις μπορούν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά διαφορές και προκλήσεις, διασφαλίζοντας τόσο την επιχειρηματική βιωσιμότητα όσο και την ανάπτυξή τους.

Η εμπορική διαμεσολάβηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
● Για την επίλυση διαφορών μεταξύ επιχειρήσεων ή επαγγελματιών, όπως προβλήματα με συνεργάτες, προμηθευτές ή πελάτες. Ενδεικτικά, περιλαμβάνει θέματα που αφορούν την πλημμελή τήρηση εμπορικών συμφωνιών, αθέμιτο ανταγωνισμό, χρήση εμπορικών σημάτων, ποιότητα ή αξία υπηρεσιών και προϊόντων,
● Για προβλήματα με την εφαρμογή συμφωνιών μεταξύ εταιρειών.
Η εμπορική διαμεσολάβηση βοηθά τον επιχειρηματία να διατηρήσει την επιχείρησή του επικεντρωμένη στη βασική της δραστηριότητα, αποφεύγοντας τις χρονοβόρες δικαστικές διαδικασίες. Παράλληλα, ενισχύει την εμπιστευτικότητα, τη συνεργασία και τη φήμη της επιχείρησης, επιλύοντας τις διαφορές αποτελεσματικά και χωρίς να επηρεάζονται αρνητικά οι σχέσεις με τους συνεργάτες ή τους πελάτες.
Η διαμεσολάβηση προσφέρει έναν άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο επίλυσης ενδοεταιρικών συγκρούσεων, όπως διαφωνίες μεταξύ συνεταίρων ή μετόχων. Με τον τρόπο αυτό, αποφεύγονται οι κίνδυνοι που απειλούν τη λειτουργία και τη σταθερότητα της επιχείρησης, επιτυγχάνοντας βιώσιμες λύσεις με αμοιβαίο όφελος.
Οι πιο συχνές αιτίες περιλαμβάνουν διαφορές γύρω από την ποιότητα και την αξία των προϊόντων ή υπηρεσιών, καθυστερήσεις στην παράδοση, ανεξόφλητα τιμολόγια, παραβιάσεις εμπορικών συμφωνιών και προβλήματα με τη χρήση εμπορικών σημάτων ή άλλων δικαιωμάτων βιομηχανικής ιδιοκτησίας.